عالم اهل سنت فرانسه به مکتب حقه شیعه گروید

 مفتی اهل سنت فرانسه، شیعه شد

 

 

به گزارش سرویس خبرهای معارفی لاهوتیان به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ سانکو اصالتا کامرونی است اما 43 سال است در فرانسه زندگی می کند و شهروند فرانسوی محسوب می شود و در آن دیار به ساخت مساجد معروف است.

بنابر اعلام رسانه های عراقی، وی در نخستین سفر به کربلا با مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا شد و رسما تشیع خود را اعلام نمود.

خودش در این باره می گوید: کربلا و حسین(ع) برای من یک کشف شگفت انگیز هستند، تمام خانواده و دوستان من مرا از سفر به عراق و کربلا منع می­کردند و تصور من این بود که عراق صحنه جنگ است ولی بر این سفر پافشاری کردم. من اکنون شیعه را در کربلا شناختم و در گذشته چنین شناختی از شیعه نداشتم. آشنایی با شیعه اندیشه مرا آزاد کرد و امروز آزادم.

این مستبصر ادامه می دهد: بر من واجب است آنچه را که یافته ام و دیده ام به تمام جهانی که از این حقایق به دور هستند منتقل کنم. من تا کنون کاملا محروم بوده ام و بسیار متاسفم که تا کنون که 68 سال دارم شیعه را نشناخته بودم.

شیخ سانکو محمدی معتقد است: از این پس من یکی از سربازان شیعه هستم و جهان را به تشیع آشنا می­کنم و از طرف من این را به آقای سیستانی بگویید. اکنون اسلام واقعی را شناختم، اکنون می­گریم و به زیارت اهل بیت پیامبر علیهم السلام می­روم که تا کنون آنها را از ما پنهان کرده بودند. به شهر مدینه رفتم اما اهل بیت پیامبر را نیافتم ولی امروز با آنها آشنا شدم. دنبال آن هستم که از طریق انتشارات انصاریان و دیگر مراکز، کتاب های مربوط به مکتب اهل بیت را به فرانسه ببرم و دیگران را نیز با حقیقت آشنا کنم.

یادآور می‌شود؛ چندی پیش خبرگزاری حوزه، سخنان شیخ سانکو در جشنواره ربیع‌الشهادة را نشر کرده بود که در آن گفته بود: اسلام واقعی را در حرم امام حسین (ع) یافتم.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات مرتبط: خبر های معارفی ، ،
تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391 ا 14:15 نويسنده : محمد صادق فاضلی ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.